Haagweg 60 2321 AE Leiden Tel:071-5318311 Spoed toets een 1
Header afbeelding

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs als u dit met ons bespreekt. U mag hier voor altijd een afspraak maken. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen en van de situatie te leren. U kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van dit contact formulier. Of via dit formulier: Suggesties of klacht melden.

Isdit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht ook bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is ook te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in deze folder vinden en op www.skge.nl. Uw brief met klacht kunt u richten aan:

Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg, Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven.
Telefoon: 088- 0229100(ma t/m do tussen 09.00 en 17.00 uur en vrijdag tussen 09.00 en 13.00 uur)
Per mail: info@skge.nl